HR PARTNER CONSULTING

Mit tehet egy kihelyezett HR-tanácsadó a céged sikeréért?


A HR Partner Consulting HR Outsourcing üzletága 6 éve nyújt azonnali, közép- és hosszú távú megoldásokat egyaránt megbízói számára. A kiszervezett HR-es segítség, tehát az ügyfél oldalán történő humán szakértői jelenlét, HR-tanácsadói szerepvállalással, viszonylag új szegmens a magyar vállalatok életében.

Mottónk: HR a Te oldaladon.

Elsődleges és legnagyobb ereje üzletági tudásunknak abban rejlik, hogy Tanácsadóink több mint 50 projektet vittek végig az elmúlt évek során, és ennek köszönhetően hatalmas tudással támogatják az épülő, vagy éppen az alapokról építkező HR-folyamatokat, mind a kis és középvállalati, mind pedig a  nagyvállalati szinten.

Ez az írás egy olyan konkrét esetet mutat be, ahol sikeresen alakul a közös HR-fejlesztői munka az ügyfelünkkel. A SIGNAL IDUNA Biztosító és a HR Partner HR Szakértői jóvoltából létrejött projekt azt hivatott bemutatni, hogy miként is történik a HR-szervezetfejlesztés egy növekvő cég hétköznapjaiban.

A SIGNAL IDUNA Biztosító a hazai biztosítási szektor kiemelt szereplője. A 250 fős szervezet kockázatkezelők, értékesítési munkatársak, adminisztratív feladatot végző kollégák, a pénzügy és az IT-szakterületek együttműködéséből épül fel.

Megkeresésük másfél évvel ezelőtt talált meg minket, a HR szakterület teljes körű kialakításának igényével. A Signal életében közben egy globális üzleti portfólió-bővítés történt egy új termék bevezetésével, mely egybevágott a standardizált HR-folyamatok kialakításának igényével és a COVID történéseivel.
A szervezetben már létező HR-terület alapvetően HR adminisztrációból, bérszámfejtésből, és annak előkészítéséből állt, melyet önjáró módon házon belül, meglehetősen papír alapon, de kidolgozott rendszerben bonyolítottak a kollégák. Erős igényként jelent meg a munkaügyi és bérszámfejtési folyamatok digitalizációja, megelőzve az - akkor még távoli - vírushelyzet okozta elvárásokat.

Tanácsadói munkánkat egy HR-audittal indítottuk és a vezetők által megfogalmazott HR-igények felmérésével kezdtük. Ebből a kezdeti vizsgálatból állt össze az a fejlesztési projekt terv, melynek fókuszpontja a teljeskörű HR-struktúra felépítése volt elsődlegesen, de konkrét igényként az onboarding folyamatának kialakítása, a vezetői tréningek elindítása és az új HR-folyamatok integrálása állt a HR-digitalizáció mellett.

Ez a szerencsés összekapcsolódás; a valódi igények felmérése, és a vezetők HR érzékenyítése és tudatosítása okozta, hogy hatalmas lépésekkel indult el a HR-szervezet, stratégia és teljeskörű HR-rendszer megalkotása. 

Outsource csapatunk 2 tanácsadóval volt jelen a projektben, senior HR stratégiai tanácsadónk és HR Generalista munkatársunk a stratégiára, a szervezeti értékek megfogalmazására, a rendszerekre és a folyamatokra fókuszált, míg tréner csapatunk elindult a vezetőfejlesztéssel, egy 4 modulos vezetői és készség fejlesztő tréninggel. A HR-operáció, az adminisztráció minőségének fejlesztése és a stratégia HR-folyamatokba integrálása minden cég életében óriási kihívás. Így mi is tisztában voltunk ezzel, de a folyamatos párbeszéddel és a vezetőség felé történő beszámolókkal sikerült érdemi előrelépést elérnünk.

Konkrét fejlesztésekben haladtunk lépésről lépésre, az onboarding folyamat kidolgozásával folytattuk, a HR-folyamatokról szabályzatok készültek, melyeket bevezettünk a cég mindennapjaiba, majd a dolgozói ajánlási rendszert vizsgáltuk felül és fejlesztettük tovább. A 4 modulos vezetőképzési folyamat is elindult, így egy sokkal tudatosabb és az önfejlesztésre nyitott, önreflektív vezetői csapat kezdett kialakulni. Az első lépések sikerét és az olykor szembejövő szervezeti kihívások leküzdését is elsősorban a folyamatos kommunikációnak köszönhettük. Stratégiai HR-tanácsadónk a felsővezetéssel, míg HR Generalistánk a szervezet többi szintjével volt napi kapcsolatban. Törekedtünk rá, hogy írásban is informáljuk a szervezetet a fejlesztésekről, változásokról és az eredményekről.

A projekt második szakaszában fókuszban maradt a HR-folyamatok fejlesztése. Ekkor már új célunk volt, hogy a cég saját HR vezetőjét is megtaláljuk, aki átveszi tőlünk a stafétabotot. A sikeres kiválasztás után lépésről-lépésre megterveztük az új HR vezető integrálását, majd átadtuk számára a fejlesztéseket (pl. kiválasztási-felvételi folyamat, a kapcsolódó kommunikációval és tréningekkel) és a még előttünk álló fejlesztési terveket (2020-2021-es HR Roadmap). A 2020-as év végéig maradunk még a szervezetben HR stratégiai támogatóként, hogy minden szálat elvarrhassunk és a vállalt feladatokat befejezzünk (pl. kompenzációs rendszer felülvizsgálata és javaslattétel a fejlesztésére). 

A terveinket, amivel a közös munkát elindítottuk azért jócskán befolyásolta 2020 tavaszán a Covid adta járványhelyzet. Néhány ponton belassította a munkánkat és újabb feladatokat is jelentett, de ezek mellett folyamatosan és sikerrel dolgoztunk a vállalásainkon és a megtervezett roadmap-en. Újdonságként hangsúlyos szerephez jutott a „wellbeing”, ugyanúgy, mint a szakmai fejlődés és motiváció fenntartása a munkavállalói közösség életében.
Örömmel látjuk, hogy a szervezet HR-csapata is felépült. Jelenleg már 1 HR vezető és 1 Generalista, és 2 HR adminisztrátorból, bérszámfejtőből áll. Ez az ütőképes HR-csapat már választ tud adni az újabb kihívásokra, tud rendszereket és struktúrát továbbfejleszteni és kommunikációt, transzparenciát vinni minden szinten a munkatársak életébe.

Kihelyezett senior HR stratégiai tanácsadónkat, Kovács Viktóriát arról kérdeztük, hogy mi a titka a Signal-HR-Projektünk sikerének? Hogyan tudott ebben a nehezített helyzetben és ilyen rövid időn belül eredményes változásokat generálni?

„Sok éves HR-tapasztalat van mögöttem, tudom azt, hogy hogyan kell egy hatékony és modern HR-szervezetnek működnie, és miért lesz jó ez minden szereplőnek. Nyilván nem könnyű, amikor új folyamatok implementálása és a jól prosperáló HR felállítása a tét. A változásmenedzsment tudatos kezelése, a szervezet és a vezetők HR edukációja, az eltérő érdekek és vélemények folyamatos egyeztetése, igazi párbeszédek generálása és a várható hosszútávú előnyök bemutatása mind hozzájárulnak ahhoz, hogy nagy lépésekkel tudjunk együtt haladni. A rendszerek kialakítása persze elengedhetetlen a felsővezetői elköteleződés és támogatás nélkül, mely szerencsére rendelkezésre áll a Signal vezetők személyében.” – mondja Viktória.


A HR Partner Consulting HRO üzletágának bemutatása ezen a sikeres projekten keresztül kiváló alkalmat jelentett számunkra is arra, hogy megálljunk, és ránézzünk munkánk minőségére.

Így dolgozunk mi. Köszönjük megtisztelő érdeklődését, és további érdeklődés esetén várjuk megkeresését (info@hrpartnerconsulting.hu).

A cikk írói:
Farkas Dóra (HRO Project Manager) és Ladics Viktória (Ügyvezető)


vissza




E-mail:info@hrpartnerconsulting.hu
telefon: +36 1 226 4217
HR Partner Consulting Kft.
Adatvédelmi szabályzat

Valódi partner, valódi megoldások.

Fel