HR PARTNER CONSULTING

Tényleg lehet gondoskodó munkáltató, aki COVID idején leépít?


A nemzetközi járványhelyzet nehéz helyzetbe hozta a munkáltatókat Magyarországon is. Nem volt elég a karantén okozta kommunikációs és munkaszervezési kihívások kezelésének nehézsége, hiszen pillanatok alatt kellett átállni az online működésre, de több ügyfelünknél a tömeges elbocsátások további terhet raktak a vezetőkre és a HR munkatársakra.

A HR Partner Consulting csapatát sokszor keresik meg azzal, hogy segítsen beleállni az ilyen helyzetekbe és segítsen abban, hogy a munkáltató az emberileg nehezebb döntések meghozatalánál is felelősen és empatikusan tudjon megnyilvánulni.

A gondoskodó elbocsátás egyik alapvető alkotóeleme eddig a személyes jelenlét volt. Amikor a cégtől távozók lehetőséget kapnak arra, hogy meggyászolják a veszteséget, elfogadják a nem kívánt változást és egy álláskeresési tréning, karrier-tanácsadás vagy coaching keretében elkezdjenek a jövőbe vezető lépésekről gondolkozni, kulcsfontosságú hogy a tanácsadóink megteremtsék a személyes bizalom és biztonság légkörét. 

Egy nehéz üzleti helyzetbe került ügyfelünk azzal keresett meg minket, hogy outplacement szolgáltatásainkat a karantén idején is szeretnék igénybe venni nagyobb létszámú leépítéséhez. Az első lépés az volt, hogy átgondoltuk, mely programelemek milyen formában vihetők át a virtuális térbe. A személyes karrier-tanácsadás, coaching szolgáltatások, melyekre önként tudtak az elbocsátott munkatársak bejelentkezni, egyértelműen az egyik legszemélyreszabottabb segítséget jelentették - ezt előre láttuk is. Ami az egyéni tanácsadásra fordított időt a leghatékonyabban támogatta, az egy megelőző álláskeresési tréning volt, ahol már a változással kapcsolatos alapérzéseket és motivációkat be tudták azonosítani a résztvevők és elkezdték megfogalmazni az álláskereséshez szükséges profiljukat és kétségeiket.

Talán az egyik legnagyobb dilemmánk az volt, hogy az online formában megtartott tréning, melyre a résztvevők otthoni, elszigetelt környezetből jelentkeztek be, mennyire legyen informatív vagy interaktív - vajon tudunk-e egy ilyen érzékeny témáról ekkora körben (10-20 fő) őszintén és előremutatóan beszélni. Ezért több forgatókönyvvel is készültünk, de az interaktív elemek használata jó döntésnek bizonyult. 

Ügyfelünk HR munkatársai extra figyelmet fordítottak arra, hogy elérjék a cégtől távozó embereket és minden érdeklődő lehetőséget kapjon a szolgáltatás igénybevételére - még úgy is, hogy a krízis által szűkösebb gazdálkodás mellett újabb és újabb jóváhagyást kellett szerezni a megnövelt szolgáltatási óraszámokra. A HR vezető felismerte azt, hogy minden egyes tanácsadói óra egy-egy további embernek jelenti a fogódzkodót a továbblépéshez a személyes életében.

A tapasztalatunk azt mutatja, hogy a többszöri meghívások, az emlékeztetők és a résztvevők felkészítése szintén elengedhetetlen ahhoz, hogy az egyébként már más állapotba került emberek valóban éljenek a felkínált lehetőséggel és személyes lelkiállapotukat akár felülírva is „eljöjjenek” a meghirdetett tréningre, tanácsadásokra.

A COVID okozta karanténidőszak alatt szolgáltatásainknál láttuk az online jelenlét erejét és azt, hogy az egyének és csoportok életében mennyit jelentett a (nagybetűs) Kapcsolódás. Ezek a találkozások tették lehetővé a résztvevők közötti tapasztalatok megosztását és egymás lélektani erősítését is. 
Az ügyfelünknél lezajlott folyamat is bizonyította, hogy egy teljes outplacement programsorozat az online térben is lebonyolítható és kiválóan működik, hozza a tőle offline módon elvárt eredményeket. Mi magunk is rájöttünk, hogy elindult egy olyan világ, ahol nem fog minden visszarendeződni a régi kerékvágásba.

Ennek a megbízásunknak köszönhetően egy új szolgáltatásunk született meg - hiszen vidéki vagy elszigeteltebb helyszínek esetében alternatívát jelenthet és bármilyen iparág számára elérhető, legyen szó többszáz fős webináriumról, kiscsoportos workshopokról vagy egyéni karrier tanácsadásról. Ezek a programok a már kipróbált eredményességgel gazdaságos megoldást nyújtanak ügyfeleinknek a jövőben is. Az utazások, terembérlet és egyéb járulékos költségek kiiktatásával pedig olyan ár-érték arányos módon szolgáltattunk, hogy még az ügyfelünk is meglepően tapasztalta, hogy ezzel a ráfordítással milyen jelentős mértékben tudta erősíteni a gondoskodó munkáltatói identitását a járvány idején is.

Amennyiben felkeltette érdeklődését outplacement szolgáltatásunk, forduljon hozzánk bizalommal a szarvas.judit@hrpartnerconsulting.hu email címen!


vissza




E-mail:info@hrpartnerconsulting.hu
telefon: +36 1 226 4217
HR Partner Consulting Kft.
Adatvédelmi szabályzat

Valódi partner, valódi megoldások.

Fel