HR PARTNER CONSULTING

Mobilis munkavégzés digitalizációval


Egy cég életében folyamatosan kérdés az, hogy hogyan lehet a folyamatokat egyszerűsíteni, átláthatóbbá, hatékonyabbá tenni. A megoldás a digitalizáció és a mobilizáció. 

Hogy ez a gyakorlatban pontosan mit jelent, milyen megoldások vannak akár a HR folyamatok digitalizációjára vagy miként tud a pandémia után segíteni egy mobil app, többek között erről is beszélgetett Ladics Viktória Boda Kálmánnal, a Scolvo vezérigazgatójával. 

Ladics Viktória (LV): Kálmán! A Scolvo miben más, mint a többi technológiai cég?

Boda Kálmán (BK): A Scolvo ötvözi az egyedi mobil fejlesztések adta rugalmasságot a kész rendszerek által biztosított költséghatékonysággal.


LV: Miben tudjátok támogatni a vállalatokat?

BK: A magánéletünkben az elsődleges eszköz a mobiltelefon és a rajta lévő appok. Ezek segítségével nagyon hatékonyan tudjuk az életünket szervezni. 
Mi azt támogatjuk, hogy a vállalati folyamatok és munkák is ennyire egyszerűek és kézhezállóak legyenek. Segítünk, hogy ne csak a személyes dolgainkhoz, hanem a céges ügyek elintézéséhez is a mobil legyen az elsődleges eszköz, hisz a nem íróasztal melletti vállalati belső munkafolyamatok elvégzése és nyomon követése sokkal egyszerűbb mobil eszközről, egy dedikált alkalmazáson keresztül végezve, mint laptopról, vagy adott esetben papíron.


LV: Milyen termékeitek vannak?

BK: A mi előnyünk abban rejlik, hogy a meglévő funkciókból gyorsan és alacsony költség mellett tudunk a vállalati belső munkaszervezési folyamatokhoz jól illeszkedő egyedi megoldásokat biztosítani. Van sok előre “csomagolt” képességünk: többek között kérdőívkezelő-modulok, beosztás- és naptárkezelők, hangjegyzetek, fényképkészítő- valamint riportrendszerünk is. 

Ezekből pár hét alatt tudunk egy key account management-et támogató mobil alkalmazást építeni, amelyben a kollégák be tudják például rögzíteni a tárgyalások eredményét, azokhoz fájlokat, hangjegyzetet tudnak csatolni. De tudják tervezni a beosztásokat is, vagy akár el tudják érni az ügyfelek adatait.
Ugyanebből a képességből könnyen felépítünk egy olyan alkalmazást is, ami lehetővé teszi egy belső munkaállomást foglaló vagy jelenléttervező mobil megoldás kialakítását a kapcsolódó vezetői riporting rendszerrel. 


LV: Mitől különlegesek és egyediek ezek a termékek?

BK: A különlegességet az adja, hogy pár hét alatt (az ehhez kapcsolódó költségszinttel) tudunk választ adni az egyedi igényekre, és anélkül tudunk működő megoldást szállítani, hogy ebbe a megrendelőnek akár üzleti, akár IT oldalról jelentős erőforrásokat kellene befektetnie. 


LV: Milyen háttértámogatásra van szükség a rendszer működtetéshez?

BK: Igazából nekünk csak arra van szükségünk, hogy valaki az üzleti igényt megfogalmazza számunkra, onnantól kezdve mi intézünk mindent, és szolgáltatjuk a megoldást a felhőből.


LV: Milyen költséggel jár egy ilyen app egy cégnek?

BK: A testreszabás díja a folyamat komplexitásának függvényében változhat. Mi úgy közelítjük meg, mint a póló méretet: 
“S” -es projektnek tekintjük azt, ahol egyszerű adatgyűjtésről van szó (például egy rendszeres kérdőív a dolgozók egészségügyi állapotáról járvány esetén), ez 2-3 millió forint, míg az “M-es” -es folyamat, ahol már kiterjedt funkciókkal, de még egyirányú folyamatról van szó 4-6 millió forintba kerül. Az „L-es” komplexitású folyamatok támogatása - ahol több szereplője van a folyamatnak - egymáson átívelő függőségekkel, sok-sok szereplővel, az elérheti a 10 millió forintos összeget is. Nekünk az a tapasztalatunk, hogy ezek a ráfordítások nagyon hamar megtérülnek, és alapot adnak újabb és újabb folyamatmobilizálásra.


LV: Mikorra térül meg egy ilyen befektetés?

BK: 1 és 2 év között biztosan.


LV: Miben lehet mérni a „termék” hatékonyságát?

BK: A tapasztalatunk az, hogy egyrészt az adminisztrációs ráfordítások az egyes folyamatokra 30-40%-kal csökkennek, másrészt a folyamatos adat visszacsatolás pedig sokkal gyorsabb döntési mechanizmusokat tesz lehetővé menedzsment oldalon.


LV: Ki a célcsoportotok?

BK: Azok a nagy és közepes vállalatok, akik számos nem “íróasztalhoz kötött munkakörrel” rendelkeznek, es ezen folyamataik digitalizációjában gyorsan szeretnének látványos eredményt elérni.


LV: Melyik szektornak lehet hasznos a Ti terméketek?

BK: Mi azt látjuk, hogy számos olyan lehetőség van, ami a hatékony munkaszervezést segíti elő, függetlenül attól, hogy a cég melyik szektorban tevékenykedik: legyen ez egy belső munkaállomást foglaló, mobil eszközre épített auditalkalmazás, minőségellenőrzési megoldás, vagy értékesítés támogatás. 


LV: Mitől lesz cégre szabott a termék?

BK: A lényeg, hogy azokat a folyamatokat, adatokat, felhasználói szerepköröket fedjük le, amire a cégnek igénye van. Nincs semmi felesleg, nincsenek kerülő megoldások. Persze emellett a színvilág, meg az arculat is személyre szabott, de ez már csak hab a tortán.


LV: A pandémia után mire tudják használni a cégek ezeket a termékeket? 

BK: Azt gondoljuk, hogy a pandémia után a munkaszervezés ugyanúgy kihívás marad, így szükség lesz azokra az eszközökre, amik a cégek mindennapjait ebben tudják támogatni. Itt jövünk mi a képbe.


LV: Hogyan kapcsolódik ez az app a HR szolgáltatásokhoz? 

BK: Ma már elvárás a munkavállalók részéről, hogy legyen rugalmas a munkavégzés, mind időben, mind a helyszín kapcsán. Ahhoz, hogy ez vállalati szinten menedzselhető legyen az is szükséges, hogy a HR megtalálja és bevezesse azokat az eszközöket, amik a cég adaptálását is támogatják ehhez a megváltozott környezethez.


LV: Mi a folyamata, ha szeretne ilyet valaki? 

BK: Az elején van egy kétszer kb. 45 perces beszélgetés, konzultáció. 
Az első alkalommal megértjük az üzleti problémát, a második beszélgetésre egy koncepcióval (és nyitott kérdésekkel) érkezünk, így tisztázni tudjuk, hogy mi a megvalósítandó folyamat. Ezután adunk árajánlatot és ütemezést. Ha találkoznak az igények, akkor egy részletesebb üzleti tervezés, majd a megvalósítás következik. 


LV: Hol tudnak Titeket elérni?

BK: Elérhetőek vagyunk a www.scolvo.com weboldalon keresztül és én is szívesen válaszolok a megkeresésekre a kalman.boda@scolvo.com címen. Emellett pedig a HR Partner Consulting tanácsadói is tudnak HR digitalizációs javaslatokat megfogalmazni, így Hozzájuk is fordulhatnak bizalommal.

LV: Köszönöm Kálmán a beszélgetést. További sok sikert Nektek!


vissza




E-mail:info@hrpartnerconsulting.hu
telefon: +36 1 226 4217
HR Partner Consulting Kft.
Adatvédelmi szabályzat

Valódi partner, valódi megoldások.

Fel