2022. április 28


Ügyfelünk, aki elsősorban rendszerelemek és lean termékek fejlesztésére, gyártására és forgalmazására specializálódott, azzal a kéréssel fordult hozzánk: tegyük számára átláthatóvá a rendelkezésre álló munkavállalói dokumentumokat, és amennyiben hiányosságot tapasztalunk a munkaszerződések, kapcsolódó mellékletek, tájékoztatók, nyilvántartások kapcsán, úgy azt jelezzük felé.  Adjunk az egésznek egy struktúrát, iránymutatást számára, amit a jövőben tud követni.

Kérte, hogy a munkavállalói dokumentumok mellett azt is nézzük meg, hogy a szerződésben rögzített feltételek, nyilvántartások, utólagos elszámolások a jogszabályoknak megfelelnek-e.  

Sok más kkv-hoz hasonlóan náluk sincs dedikált humánpolitikai vezető, ezért ezen dokumentumok hiánytalan megléte is a pénzügyi vezető feladatkörébe tartozik, az ő feladatlistájára kerül.

Mindezekre a sok egyéb napi feladata mellett kevesebb ideje jutott, viszont új vezetőként pontosan látta, hogy a munkavállalókat érintően adminisztrációs hiányosságok tapasztalhatók.

A munkajogi, társadalombiztosítási, munkavállalókat érintő adózási kérdések kapcsán folyamatosan lehetnek változások, így kiemelten fontos, hogy naprakész ismeretekkel rendelkezzünk, ami a jogszabálykövetést teljes egészében biztosítani tudja. Mert ezek jelentősége nagyobb, mint gondolnánk.

Miért is?

  • kaphatunk foglalkoztatásfelügyeleti ellenőrzést, vagy
  • munkavállalóra vonatkozó utólagos adatbekérést,
  • előfordulhat jogvita,
  • valamint a társadalombiztosítási nyugellátásról szóló törvény értelmében is kötelezettségünk van ezzel kapcsolatban. A biztosított, volt biztosított biztosítási jogviszonyával összefüggő, a szolgálati időről vagy a nyugellátás megállapítása során figyelembevételre kerülő keresetről, jövedelemről adatot tartalmazó munkaügyi iratokat a biztosítottra, volt biztosítottra irányadó öregségi nyugdíjkorhatár betöltését követő öt évig meg kell őriznünk,
  • a munkavállalókhoz kapcsolódó elszámolásokat a külső bérszámfejtő akkor tudja pontosan elkészíteni, ha a számára szolgáltatott adatok hiánytalanok és teljeskörűek.

A fentiekből fakadó hiányosságokat a pénztárcáján is megérezheti a vállalkozás.

Bár a foglalkoztatásfelügyeleti hatóság együttműködő, támogató, de vannak olyan esetek, amikor nincs mérlegelési jogkörük, és bírságot kell kiszabniuk.

A foglalkoztatottak kapcsán igénybe vehető kedvezményekkel pedig érdemes élni, mivel ezen összegek más célra, vállalkozásunk fejlesztésére is fordíthatók.

A munkavállalókhoz kapcsolódó, nem a törvényeknek megfelelő nyilvántartások, elszámolások kapcsán pedig egy utólagos jogvita esetében is adódhatnak nehézségeink.

Ügyfelünknél a dokumentumok áttekintése feltárt olyan hiányosságot, mint például az elmaradt kedvezmények érvényesítése. Ez a folyamat végére számszerűsíthető hasznot hozott a cégnek.

Emellett olyan, a mindennapi működést nem befolyásoló problémák is napvilágot láttak, amelyek talán fel sem tűntek volna, ha az érintett pénzügyi vezető nem akar rendet tenni és nem látja be azt, hogy ő ehhez lehet, hogy most nem elég, mivel ő is csak egy ember véges idővel és kapacitással.

A projekt során nyert tapasztalataink rávilágítottak minket is arra, hogy mekkora igény van a kkv-szektorban a munkaügyi analízisre, ezért kidolgoztunk egy erre vonatkozó csomagot.

Honnan tudhatja, hogy az Ön cégének munkaügyi analízisre van szüksége?

A vállalkozások mindennapjaiban kevesebb olyan eset fordul elő, amikor minden szakember egy helyen megtalálható, és amikor a jogszabályváltozásokhoz azonnal hozzá tudják igazítani a szerződésmintákat, az elvégzendő feladatokat.

Sok esetben használnak a vállalkozások például netről letöltött vagy évekkel ezelőtt elkészített iratmintákat. Ami nem egyértelműen jelent gondot, mert lehet teljesen hibátlan is, ha a jogszabályok nem hoztak mindezeket érintő változást. Sok helyen van jelen a szokásjog. Ami szintén nem probléma, mivel a jó gyakorlatot érdemes követni. De tudjuk-e, hogy mikor volt változás?

Ugyanúgy, ahogy az élet minden területén, úgy a vállalkozásunkon belül is időnként szükség van egy átfogó ellenőrzésre. Ez igazolhatja, hogy minden a helyén van és így kell tovább haladnunk, de kijöhet olyan eredményt is, hogy bizonyos területeken változtatnunk kell, hogy jobbak, hatékonyabbak tudjunk lenni.

Mi a munkaügyi analízis menete?

A munkaügyi analízis során vállalkozásához igazodva, a következő folyamatban végezzük el az elemzést:

  1. Egy adatbekérő alapján feltérképezzük vállalata érzékeny pontjait.
  2. Ezt követően javaslatot teszünk a felülvizsgálandó területekre.
  3. A dokumentumok rendelkezésre bocsátását követően elvégezzük az elemzést.
  4. A kapott adatokat kiértékeljük, melyről részletes összefoglalót bocsátunk rendelkezésükre.
  5. Megoldási javaslatokat teszünk.
  6. A jogszabályok alapján ismertetjük: a munkavállalókat érintően milyen kötelezettségei vannak vállalkozásának, valamint a foglakoztatásfelügyeleti ellenőrzés várható menetét, az ellenőrzés során érintett dokumentumok körét.
  7. Igény szerint elkészítjük a javítandó iratmintákat.

Mit nyer Ön ezzel?

  • Rendben tudhatja a munkavállalói dokumentumokat.
  • Nem érhetik meglepetések.
  • Megmutatjuk az utat, melyet már csak követni kell.

Mennyi időt vesz ez igénybe?

Az ellenőrzés időtartama a vállalkozása méretétől, tevékenységétől, illetve számos egyéb tényezőtől függ:

  • Milyen tevékenységet folytatnak?
  • Vannak-e ágazati specifikumok?
  • Milyen munkarendben foglalkoztatja dolgozóit?
  • Foglalkoztat-e fiatalkorút, megváltozott munkaképességűt?

Mindez csak néhány kérdés a sok közül, amely meghatározza a szükséges időt. 

Milyen gyakran kell ismételni?

Az ellenőrzéshez kapcsolódóan érdemes élnie az utólagos támogatás lehetőségével. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy ha változás következik be, úgy azt azonnal jelezzük önnek, és átvezetjük szerződésmintáiban, módosítjuk a nyilvántartásaihoz, elszámolásaihoz kapcsolódó iránymutatásokat.

Amennyiben az előző lehetőséggel nem szeretne élni, abban az esetben is érdemes az ellenőrzést 1-2 évente megcsináltatni.

Mennyibe kerül ez Önnek?

A munkaügyi analízis díja minden esetben egyedileg kerül megállapításra a vállalkozása működésének függvényében. Az adatbekérő kitöltése után tudunk önnek erre pontos számot mondani.

Bővebb felvilágosítást a munkaügyi analízissel kapcsolatban, Szarvas Judit HRO üzletágvezetőnk tud adni, a Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. címen.

 

Készítette:Kovács Nikoletta, munkajogi szakokleveles tanácsadó, adótanácsadó


Hírlevél, hogy ne maradj le

legyél naprakész!

Rólunk. Mondták.

Ügyfeleink bíznak szakértelmünkben és tanácsainkban.
HR Partner
  • 10 éves HR Partner Consulting
    Hosszú távra visszanyúló gyümölcsöző együttműködésünk van a HR Partner Consulting több üzletágával is, jól ismerik már a kollegáinkat, kultúránkat, így minden új feladatnál, már félszavakból is megértenek minket és segítenek továbbmenni az úton, testreszabottan támogatják fejlődésünket, új ötletekkel, javaslatokkal állnak elő. Szakmai profizmusukat gazdagítja, hogy tanácsadóik, trénereik nagy része a vállalati oldalon is szereztek széleskörű tapasztalatot, így akár tréningről, akár fejlesztésről vagy fejvadászatról van szó, holisztikusan közelítik meg a feladatot, az üzleti szempontokat is figyelembe véve a fejlesztési feladatok mellett.


    Kovács Viktória
    HR Igazgató, EOS Magyarország
  • HR Partner
    Azon szerencsések közé tartozom, akik mind jelölti, mind megrendelői oldalról megtapasztalhatták a HR Partner Consulting működését. Egy korábbi, végül törölt keresésük révén kerültem kapcsolatba velük, és kiemelkedően jó jelölt élményben volt részem. Így mostani pozíciómban biztos lehetek benne, hogy amikor számunkra keresnek új kollégákat, ők is ugyanezt a jelölt élményt tapasztalhatják meg. Igazi csapattagok a keresési projektek alatt, végtelen kedvességgel, türelemmel és profizmussal kezelik a változásokat, esetleges nehezebb helyzeteket. Bátran ajánlom őket mindenkinek.


    Kelsánszky Mária
    Country HR Director, Affidea Magyarország Kft.
  • HR Partner
    Az elmúlt évek során több közös munkában vettünk részt. Mindig éreztem azt a szándékot, hogy valóban megértsék a szervezeti és vezetői igényeinket, s arra adjanak megoldást. A közös gondolkodás külön élmény volt számomra. A HR Partner Consulting munkatársai soha nem voltak restek bátor kérdéseket feltenni nekem, ahogy a javaslataimat is mindig nyitott szívvel fogadták.


    Kriszt Hajnalka
    People and Performance Manager, LeasePlan
  • HR Partner Consulting
    Személy szerint nagyon hitelesnek találom szakmailag és emberileg is azokat a trénereket, szakértőket, akikkel eddig kapcsolatba kerültünk. Az ő szakmai felkészültségük és hitelességük nagyon könnyen megteremtette azt a bizalmi légkört, ami szükséges ahhoz, hogy jól együtt tudjunk dolgozni. A vezetői csapat is nagyon hamar elfogadta őket, és nagyon könnyen kialakult az együttműködés.


    Heiszmann Henrietta
    HR Igazgató, Extreme Digital
  • Rólunk mondták
    Számomra a legnagyobb értéket a HR Partner Consulting csapatában az jelenti, hogy szinte az első pillanattól kezdve, már a legelső beszélgetés alkalmával pontosan értik és meg is akarják érteni a szervezet problémáját. Amikor felhozzuk az alapvető dilemmát, úgy érzem, mintha a saját csapatom tagjai ülnének ott velem szemben - gyakorlatilag fél órán belül egymás nyelvét beszéljük.


    Nemes János
    HR Igazgató, Biotech
  • Ügyfeleink bíznak szakértelmünkben
    Azt szeretem bennük, hogy szakmailag nagyon magas szinten állnak és nagyon jó tanácsaik vannak. Mindig úgy érzem, hogy én vagyok a legfontosabb ügyfelük és ez nekem nagyon fontos. A másik, ami közös bennünk, az az, hogy mindketten megkaptuk a Családbarát Vállalat díjat. Erre én különösen büszke vagyok a cégünknél is és arra is, hogy a HR Partner Consulting ennyire fontos szerepet tulajdonít az elmenő kismamáknak, visszatérő kismamáknak és a kispapáknak is.


    Markovits Dóra
    HR Igazgató, Celanese Magyarország
  • 10 éves HR Partner Consulting
    Azért szeretek a HR Partner Consulting munkatársaival dolgozni, mert nagyon figyelnek arra, hogy mi kik vagyunk és mi az, ami minket valóban foglalkoztat. Az az energia, ami korábban arra ment el, hogy egymással viaskodtak, civakodtak vagy egyszerűen csak nem értették egymást a kollegák, ez most hasznosulni tud, mind a produkciók színvonalának emelése érdekében, azon túl, hogy egy sokkal jobb légkörben dolgoznak egymással. Azt látom, hogy a vezetőtársaim a saját csapatukkal is egyre jobban tudnak kommunikálni és egyszerűen a légkör minőségileg javult az elmúlt időszakban.


    Kosztolánczy Gábor
    Vezérigazgató-helyettes,
    Művészetek Palotája
ÜGYFELEINK

ők már bíznak bennünk

  • persecutor
  • ingatlan
  • progressive
  • bd
  • kuka-logo
  • accace
  • mnb
  • pepco-logo
  • agco
  • dtz
  • celanese
  • gdf-suez
  • microsoft
  • fundamenta
  • t-home
  • mupa
  • bonafarm
  • kilgray
  • fkf
  • mavir
  • inter
  • monsanto
  • kpmg
  • kleffmann
  • mazars
  • eurolog
  • bator
  • vatera
  • EOS_WM_RGB_red
  • eon
  • dbh
  • schibsted2
  • graphisoft
  • spar
  • thyssenkrupp
  • heineken
  • euralis
  • unilever
  • hps-group
  • etyek
  • cisco
  • zinemath
  • balabit
  • mortoff
  • knh-logo
  • mondalez
  • blackbelt
  • exim
  • caussade1
  • bisnode
  • ge
  • delta
  • lufthansa
  • avon
  • ing
  • gyokerek-es-szarnyak
  • ot
  • commerzbank
  • generali
  • scitec
  • adevinta-logo
  • cafe-commonications-logo
  • zoboki
  • knorr
  • molson
  • nec
  • edigital
  • spice
  • alma
  • metro
  • adr
  • nuskin
  • abacus-medicine
  • jti
  • borsodi-sorgyar-logo
  • p2m-logo
  • sanofi
  • sandoz
  • doka
  • elmu
  • mvm
Pro Bono

partnereink

gyökerek és szárnyak
három királyfi, három királylány
országos mentőszolgálat
bátor tábor
Peter Cerny Alapítványi Mentőszolgálat
Együttműködő

partnereink

Kapcsolat

várjuk a megkeresésedet!

HR partner

HR PARTNER CONSULTING KFT.

1137 Budapest, Radnóti Miklós utca 38.
I. em. 4. sz.


KAPCSOLAT
HR Partner Consulting Kft.
Valódi Partner, Valódi Megoldások.
LÉGY NAPRAKÉSZ
kövess minket itt is

Ne maradj le legfrisseebb híreinkről és eseményeinkről!


© HR Partner Consulting Kft.
site by Meraki
Oldal tetejére